Wednesday, August 11, 2021

کرونا و قتل عامی که درجریان است!

کرونا و قتل عامی که درجریان است! 

در حقیقت ما به گونه ای شاهد رویکرد« حیات برهنه» ناشی از عدم مقابله عامدانه با پاندومی و بهره گیری عامدانه از هراس افکنی آن هستیم!

خمینی زمانی به هنگام ورود به خاک کشور در باره بیلان رژیم قبلی از جهنم و آبادکردن قبرستان ها سخن گفته بود، در حالی که مدعی بود ما بهشت برایتان درست می کنیم! اکنون که با نگاهی به وضعیت فاجعه بارقبرستان ها باتنگنای قبرخالی و راهروهای مملو از بیماران در بیمارستان ها مواجهیم،‌ یک باردیگر معنای واقعی آن سخنان بنیان گذارنظام جهنمی آشکار می شود.

حاصل سیاست مصنونیت گله ای حاکمان بیرحم و غیر پاسخگو در مواجهه با پاندومی، بر طبق اصل تنازع بقاء که در طی یکسال و نیم گذشته صورت گرفته است دارد بیش از پیش ابعادجنایت آمیزخود را نشان می دهد. رژیمی که نه زیربارقرنطینه واقعی و درست و حسابی رفت، بدلیل آن که اولویت های مهمتری از حفظ جان مردم داشت،‌ و نه شعارتولیدواکسن داخلی رهبر ُکرکری خوانش، درست مثل همان کرونایابشان، افاقه ای کرد... و بیلانش مثل همه موارددیگر در این موردهم در ته جدول رتبه جهانی قرارگرفته است حتی گفته می شود که میزان تلفات و کشتارها از جنگ ایران و عراق بسی پیشی گرفته است. میانگین واکسن زده هایش زیر۱۰٪ است که از میانگین جهانی پائین تربوده و در منطقه هم ته جدول قراردارد و بویژه در موج پنجم گوی رقابت از سایرنقاط جهان ربود است. یادمان نرفته که وزیربهداشت رژیم در پاسخ به سیل انتقادها نسبت به مدیریتش می گفت همین حمایت و تشویق آقا برای ماکافی است!.(و یعنی شما غرنزنید!). بی تردید در این میان شخص خامنه ای با صدورفرمان منع ورودواکسن ها که آن را معادل ابراز ضعف و عجز در برابردشمن تلقی می کرد، وتحت عناوینی چون بیوترویسم و ابزارنفوذی دشمن و خطرموش آزمایشگاهی شدن مردم ایران و امثال این گونه یاوه ها، و سوگواری متهم ردیف اول این جنایت است.

مدعیان تولیدموشک های نقطه زن و پهبادزن های بزن و دررو که البته مثل همه موارددمشان لای تله گیر می کند و نمی توانند حتی آثارجرمشان را محو کنند، و تاوانش را هم مردم باید بدهند، وقتی مساله به تندرستی و سلامی جامعه می رسد، در اوج رسوائی ناتوانی مطلق خود را به نمایش می گذارند و این در حالی است که مردمی بسیار جلوی داروخانه ها، در غیاب واکسن، برای دریافت مقداری داروی تسکین بخش به صف ایستاده اند که آن هم به خاطر فقدان دارو و عرضه آن با قیمت دهها برابری در بازازآزاد مقابل همین داروخانه ها در دسترس از ما بهتران قراردارد. باین ترتیب روشن است که خروحی این سیاست تنازع بقاء در واقع اکثریت بزرگی از مردم تنگدست فقیر و تهیدست را نشانه گرفته است.

در حالی که گردبادهای خشم عمومی در جای جای ایران به حرکت در آمده است، در شرایطی که خانه از پی بست ویران است شاهدیم که خواجه هنوز در بندنقوش ایوان است و مجلس اش طرح مسدودسازی و کنترل فضای مجازی را مهمترین اولویت خویش قرارداده است.

گوشه ای از این خشم عمومی را می توان در این بیانیه خانه تئاتر که البته تندترین هم نیست مشاهده کرد: متن بیانیه منتشر شده خانه تئاتر به شرح زیر است:

«کسی گفته بود:

«وقتی انسانی می‌میرد، یک فاجعه‌ اتفاق می‌افتد؛ اما هنگامی که تعدادِ زیادی می‌میرند، ما با یک آمار مواجه هستیم!»

دولتمردانِ پُر افتخارِ ایران!

شما که مدیریت‌تان در هر بخش، مخصوصاً مهار و کنترل ویروس کوید ۱۹، دنیا را به تحسین وادار کرده است؛ کارِ مردمِ بی‌پناهِ ایران از «فاجعه» گذشته و به «آمار» تبدیل شده:

«در هر شبانه روز، صدها ایرانی به خاطر ابتلا به ویروسِ کرونا دلتا به قتل می‌رسند!»

اگر در میانِ این گرامیان، فرزندان و عزیزانِ دلبندِ شما هم بودند، آیا باز هم با لبخند خود را «سردارِ کرونا»، «نخبه‌ مدیریت»، «مدبر و کاردان» و... می‌دانستید؟

تاریخ درباره‌ شما و آن‌چه که باید انجام می‌دادید و ندادید قضاوت خواهد کرد: در هر دو دقیقه جان باختنِ یک ایرانی حقِ ما نبود!

خداوند یاری‌رسانِ این مردمِ مظلومِ تنها باشد و به فریاد و التماس‌های «شما» در روزِ محشر توجه کند؛ «شما» که در ظاهر مسئولیت پذیرفتید.

خانه‌ تئاتر، از تمامی قوای سه‌گانه، وزارت‌خانه‌ها، سازمان‌ها، نهادها و مراکزِ ذی ربط می‌خواهد که برای جلوگیری از این فاجعه‌ قرن در ایران تلاش کنند. کودکان، نوجوانان، جوانان و پیرانِ ما در دستانِ شما امانت هستند، امانتدار باشید و آنان را زنده و سلامت به ما بازگردانید.»

سیاست قتل عامی را که رژیم پیش گرفته است، نباید بدون قصد و باصطلاح از روی نادانی و یا ناکفایتی صرف دانست و نباید بدون تاوان گذاشت: بخصوص اگر در نظربگیریم که عملا از چنین قتل عام خاموش و آسیب های همه جانبه و پرپسامدی که بر روی روح و روان جامعه بجا می گذارد، برای کنترل جامعه و ایجادترس و هراس ناشی از ویرانی زندگی روزمره که به جان مردم افتاده است، بهره می گیرد. در حقیقت ما به گونه ای شاهد رویکرد« حیات برهنه» ناشی از عدم مقابله عامدانه با پاندومی و بهره گیری عامدانه از هراس افکنی هستیم.

No comments: