Wednesday, November 27, 2019


امان از« دازاین» انسان ها
طنزگفته ای پیرامون مدال قهرمانی ترامپ به سگ مصدوم
دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا از «کونان»؛ سگی که در پی مشارکت در عملیات قتل «ابوبکر البغدادی» سرکرده گروه تروریستی داعش زخمی شده است در کاخ سفید پذیرایی کرد و به آن مدال و لوح تقدیر داد.

رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا در این مراسم گفت: «به کونان» بابت مشارکت در عملیات مذکور لوح تقدیر و مدال دادم. کونان مشهور‌ترین سگ جهان است و می‌داند که در آن عملیات چه گذشت. زخم‌های این سگ قهرمان خوب شده و ماموریت خود را ادامه می‌دهد. بالآخره پس از بهره برداری های توئیتی، سگ مصدومی که گویا در تعقیب ابوبکرالبغدادی توسط ارتش آمریکا حضورداشته و واردتونل شده بود و از ترکش های عملیات هم مصون نمانده و مصدوم گشته بود، اینک پس ازمداوا، موفق به دیداربا فرمانده اصلی خود که دستورحمله را داده بود نائل آمد! البته در واقعیت امر این فرمانده کل قوا بود که به شکل مشهود بدلایل قابل فهم مشتاق عکس گرفتن با او بود و بهمین دلیل مدت ها باید تحت آموزش ویژه (بخوانید انواع مقررات انضباطی و رفتاری ) قرار می گرفت تا به این دیدارنائل گردد.
با این همه در این دیدار چندنکته طنزآلود علیرغم تقدیم لوح تقدیر و قهرمان نامیدن او قابل توجه است: الفـ فاصله ترامپ با سگ. قاعدتا با آن همه شیفتگی انتظار می رفت که ترامپ سگ را در آغوش خود می فشرد و حتی به عنوان دست خوش سگ مصدوم را بازنشسته می کرد و از طبقه بندی محرمانه بیرون می کشید و اجازه می داد که این سگ قهرمان بقیه عمر را با اسم و هویت واقعی خود، «دازاین خود» سپری کند و اندکی هم مزه آزادی، آزادی از سلطه ارباب و مقررات خشن نظامی را بچشد!. ب- بی انصاف ها حتی قلاده سگ را بازنکردند! قاعدتا در این مدتی که او تحت آموزش های سخت بود باید باو یاد می دادند که چنددقیقه ای بدون افسارخواهد بود و در این فاصله باید مراقب رفتارخود باشد! ج- بدتر از آن در این مراسم ترامپ بجای آن که روبه سگ قهرمان سخن بگوید و نگاه «مهربانش» را به چشمان او بدوزد و احساساتش را در مقابل او بروزدهد، لااقل برای برای جبران دلگیری سگ به مناسبت آن چه در توئیت اش گفته بود: البغدادی مثل یک «سگ»کشته شد!. اما دیده می شود که او کاملا به سوی دیگری یعنی دوربین ها و مخاطبین و... چشم دوخته است. گوئی (زبانمان لال) که مدال را به جای سگ و به نام سگ دارد به سینه خودنصب می کند! امان از «دازاین» انسان ها!
 در همین رابطه نگاه کنید به:
نسبت «دازاین» انسان و «دازاین» حیوانات در دوپرده


No comments: