Thursday, January 02, 2020

حرکت رژیم درمنطقه کور


قاسم که گور می گرفتی همه عمر دیدی که چگونه گور قاسم گرفت!

بغذاد/ خبرگزاری فارس: هنوز از صحت و سقم این خبر اطلاعی در دست نیست

تلویزیون رسمی عراق بامداد جمعه مدعی شهادت «حاج قاسم سلیمانی»، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و «ابومهدی المهندس»، معاون الحشدالشعبی در حمله آمریکا به نزدیکی فرودگاه بغداد شد.
خبرگزاری فارس می گوید: هنوز از صحت و سقم این خبر اطلاعی در دست نیست و خبرگزاری فارس نمی‌تواند مستقلاً صحت آن را تأیید کند.
فارس در ادامه گزارش داده: خبرگزاری رویترز هم به نقل از «احمد الاسدی»، یک سخنگوی نیروهای بسیج مردمی عراقی این خبر را تأیید کرده است.
الحمد الاسدی گفت: «دشمن آمریکایی و اسرائیلی مسئول قتل دو مجاهد، ابو مهدی المهندس و قاسم سلیمانی است.»
ناگفته نماند که تا کنون رژیم این خبر را تکذیب نکرده است...

«حرکت رژیم در منطقه کور»!
به مصداق سالی که نکوست از بهارش پیداست:
بحران بین ایران و آمریکا با ورودبه فازجدیدی در مسیرنظامی شدن به پیشوازسال نورفته است. دولت اسرائیل چندی پیش منازعه خود و ایران را به عنوان اولویت اول خود اعلام داشت و از جمله این که اجازه حضور به ایران در عراق و سوریه را نخواهد داد. ائتلاف ها و حضورنظامی قدرت های بزرگ در منطقه خلیج به حدبی سابقه ای رسیده است. رژیم ایران با کنارگذاشتن رسمی سیاست باصطلاح نه شرقی و نه غربی خویش برای نخستین بار در حیات چهل ساله خود به مانورمشترک با چین و روسیه مبادرت ورزیده است که برای واشنگتن و دیگرمتحدینش اقدامی تحریک کننده محسوب می شود. باین ترتیب منطقه و مشخصا ایران و عراق و ... مشخصا در مسیرفروررفتن بیتشر در باتلاق بحران و جنگ هستند. همه طرف ها دارند شمشیرخود را تیز می کنند. دولت آمریکا وعده تحریم های بیشتر در سال جدید را داده است چرا که خیزیش مردم و نارضایتی تتمه قدرت چانه زنی و اعبتاراو را به باد داده است.... در خودعراق خطرسربلندکردن مجددداعش جدی ترشده است. و تاسف بارتر تشدیدبحران در عراق و دوقطبی شدن آن بین ایران و آمریکا می تواند جنبش نوپای عراق (موج بهارجدید) را به شدت زیرفشار قرارداده و تضعیف کند. بویژه ایران و حامیان آن در عراق بی میل نیستند که تجربه اشغال سفارت آمریکا در ایران برای فلچ کردن اپوزیسیون و مخالفان را تکرارکنند.... دولت ترامپ حتی اگر برای بهره برداری انتخاباتی هم شده متمایل به نشان دادن اقتدار و مشت آهنینن است... اکنون بیشتر از هرزمان دیگری شعله های صلح کم سوتر می شود و شراره های بحران و جنگ سوزان تر.... رژیم ایران و مشخصا خامنه ای با دست زدن به قمار سیاست فراربه جلو با سودای یافتن نقطه و ایستانگاهی برای چانه زنی از موضع قدرت، به عنوان شرط بقاء خود، عملا مشغول خراب کردن پل های پشت سر وافتادن در مسیربی بازگشت است... چرا که دیگر او قادر نیست که به سلطه خود به شکل تاکنونی و بدون کاربرمشت آهنین ادامه بدهد. اما غافل از آن که سرنوشت بسیاری از مستبدین چه بسا در معرکه نبردها وجنگ هائی که پیروزی آن ها را تضمین نمی کند رقم زده شده است... بنابراین بحران از همه سو در حال گسترش است.. خطرانفجاراز درون، خطرگسترش نهیب شعله های جنگ بدرون و بیرون ایران... سیاست بازی با آتش و رقص در پرتگاه توسط رژیم ایران هم در ماجراجوئی در منطقه و پهنه خلیج و دریا و هم بازی با کاهش زمان گریزهسته ای که حتی موجب شده که اتحادیه اروپا تهدید ماشه هسته ای تعبیه شده در برجام را روی میزبگذارد، و جملگی بر اساس محاسبات توهم آمیز از توازن قوا و معادلات ژئوپلتیک منطقه و جهان. .. بدون آن که حتی از ایمنی پشت سرش مطمئن باشد... خطرورودآمریکا به فاز تنبیه ایران بیشترایران سوای محاصره اقتصادی و سیاست تروخشکی گرسنگی دادن مردم ایران، با ضمیمه کردن ضرب شصت نظامی ..... آیا در وانفسای نفسگیربحران چین و آمریکا با رژیم ایران، آنگونه که خود بدنبال آن است هم چون متحدی استراتژیک برخوردخواهندکرد؟ یا منافع آن ها با آمریکا و سایر دولت های غربی ها فراتر از گذاشتن تخم مرغ های خود در سبدایران است؟ وقتی بحران به از همه سو عرصه را تنگ می کند، سیاست ها بیش از پیش به یک قمارتبدیل می شود. برای رژیم ایران همه چیز در راستای تبدیل شدن بازی به یک قماربزر گ پیش می رود. بدون نوشیدن یک جام زهردرست و حسابی بعیداست که از سنگینی کفه ریسک قمارسیاست کاسته شود.... با این همه با آروزی سال خوب برای همه...

No comments: