Tuesday, November 01, 2016

گفتگوپیرامون رانت حکومتی قاری متهم به به تجاوز کودکان


در این نوع افشاگری ها بنظرم لازم است که تمرکزاصلی روی مناسبات قدرت، علیه سیستم و رانت و مصونیتی باشد که وابستگی به قدرت ایجادمی کند، و نه کانونی شدن روی یک فرد. چرا که خود این فرد هم- گرچه به نوبه خودمقصراست و درحدخود هم باید زیرفشارقرارگیرد و افشاء شود؛ اما در واقع خود قربانی همین نوع مناسبات است. مشخصا قوه قضائیه از رئیس آن تا معاون و دادستان، 
در این نوع افشاگری ها لازم است که تمرکزاصلی روی مناسبات قدرت، علیه سیستم و رانت و مصونیتی باشد که وابستگی به قدرت ایجادمی کند، و نه کانونی شدن روی یک فرد. چرا که خود این فرد هم- گرچه به نوبه خودمقصراست و درحدخود هم باید زیرفشارقرارگیرد و افشاء شود؛ اما در واقع خود قربانی همین نوع مناسبات است. مشخصا قوه قضائیه از رئیس آن تا معاون و دادستان، و بویژه بیت رهبری باید کانون افشاء باشد.
چه بسا زمانی خودرژیم تحت شرایطی این نوع افراد را برای نجات خود قربانی کند. چنان که بارها این کار را کرده است بدون آن که کوچکترین تکانی به اصل و منشأ اصلی فسادوارد شود. نمونه اش بابک زنجانی و مواردمتعددیگراست. و بهمین دلیل تمرکز روی فرد می تواند نه فقط اذهان عمومی را از درک ریشه های بزهکاری دور کند، بلکه زمنیه را برای مانوررژیم در صورتی که بخواهد کسی را قربانی و سپرپلاکند فراهم سازد. علاوه براین می دانیم که وجودچنین مناسباتی نه فقط درمیان صفوف و عناصروابسته به رژیم و یا بدرجاتی در طلبه ها و روحانیون مطرح است بلکه فراتر از آن در سطح جامعه نیز شیوع دارد. بهمین دلیل نیازمندمبارزات فرهنگی گسترده و ریشه ای است.

No comments: