Sunday, September 26, 2021

در دو پرده: اندر تسلیت دایناسورها

در دو پرده: اندر تسلیت دایناسورها!

۱- دایناسوراول:
این روحانی دانشمند و ذوفنون و سالک توحید-علامه حسن زاده آملی- از جمله‌ی چهره‌های نادر و فاخری بود که نمونه‌های معدودی از آنان در هر دوره، چشم و دل آشنایان را می‌نوازد و توأماً دانش و معرفت و عقل و دل آنان را بهره‌مند می‌سازد. نوشته‌ها و منشأت این بزرگوار منبع پر فیضی برای دوستداران معارف و لطائف بوده و خواهد بود...
۲- از «منشأت» دایناسورمتوفی:
چنان که در ویدئوی زیر مشاهده می کنید این علامه دهر و سالک توحید و صاحب انواع فنون جات و مدرس اخلاق در مجلسی از صلوات دهندگان می خواهد ساکت شوند و سپس می گوید در این میان صدای یک خانم را هم شنیدم!. آیا صدای خانم نبود؟!. خانم شما حق ندارید درمیان این همه نامحرم صلوات بفرستید! نباید...نباید...
سه افزوده:
نخست این که استخراج یک نت بسیارضعیف، آن هم در این سن و سال که شایدبسیاری از گوش های معمولی حتی با تمرکزحواس خود قادر به شنیدنش نباشند، بیانگراستعداد و حساسیت ویژه این حضرات به فرکانس ها و ُتناژهای بیرون از دسترسی انسان های نرمال است.
دوم، توصیه به کاوشگران و باستانشناسان که برای غنا بخشیدن به تحقیقات خود می توانند، در این ملک و بوم، سری هم به مکان زیست بقایای بجامانده برخی از این تیره های کهن جوامع انسانی بزنند.
سوم، با پوزش از جانوران و دایناسورهای به تاریخ پیوسته که در این جستارکوچک که در توصیف دایناسورهای انسان نما از نامشان سوء استفاده شده است، لازم به یادآوری است که اصلا و ابدا قصدتوهین و قیاس در میان نبوده است!

No comments: